Rehabilitacja dla dorosłych

Oferuje indywidualną rehabilitację opartą na najwyższych światowych standardach. Zajęcia rehabilitacyjne prowadzone są przez profesjonalną i doświadczoną kadrę fizjoterapeutów, którzy stale podnoszą swoje kwalifikacje przy wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu. Rehabilitacja dopasowana jest do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Specjalizujemy się w rehabilitacji opartej na:

1. Masażach;
  2. Terapii manualnej;
  3. Kinesiotaping-u;

Dlaczego warto skorzystać z rehabilitacji DLA DOROSŁYCH w CZiR „Feniks”?

• Współpracujemy z doświadczonymi fizjoterapeutami, którzy zapewniają kompleksową obsługę.
  • Korzystamy z nowoczesnych metod rehabilitacji, przynoszących zadowalające dla pacjenta efekty.
  • Zapewniamy przyjazną atmosferę i profesjonalną opiekę medyczną.

MASAŻ

Jest najstarszą metodą fizjoterapeutyczną i pochodzi z Chin. Polega na doborze różnych technik i chwytów manualnych, które w sposób mechaniczny wpływają na skórę, tkankę podskórną, mięśnie, torebki i wiązadła stawowe, a na drodze odruchowej na układ krążenia, nerwowy, wewnątrzwydzielniczy oraz na narządy wewnętrzne. Jest znakomitym uzupełnieniem leczenia zachowawczego i pooperacyjnego oraz ważnym elementem profilaktyki przy bólach głowy, karku i pleców.

Masaże wykonywane w Centrum Zdrowia i Rehabilitacji „Feniks”

• lecznicze (kończyn, pleców, kręgosłupa) – wykonywany w oparciu o nowoczesne techniki manualne stymulujące tkanki miękkie oraz stawy. Przywraca i poprawia prawidłowe funkcjonowanie aparatu ruchu. Wskazany jest w dolegliwościach kręgosłupa oraz jako uzupełnienie postępowania pooperacyjnego. Stosowany jest w dolegliwościach somatycznych, spowodowanych zwiększonym napięciem mięśniowym, np. przy zespołach przeciążeniowych, stresie, bólach głowy, szyi, sztywność mięśni, karku i inne. Stosowany jest również  jako profilaktyka zespołów bólowych z uwagi  na działanie rozluźniające mięśnie i narządy wewnętrzne.
  • relaksacyjny – pomaga zharmonizować stan psychiczny i fizyczny pacjenta poprzez pełne wyciszenie i relaksację, możliwą dzięki obniżeniu napięcia mięśniowego.

TERAPIA MANUALNA

Terapia manualna to uznana metoda fizjoterapii – terapeuta uciskając odpowiednie punkty na ciele, dociera do miejsc bolesnych i przywraca równowagę mięśniową. Terapia manualna to forma masażu stosowana w leczeniu dolegliwości kręgosłupa, stawów i tkanek miękkich. Terapia manualna wykorzystuje naturalne możliwości ludzkiego ciała. Uciskanie zablokowanych punktów ma pobudzić organizm do samoobrony. Terapia manualna zalecana jest nie tylko dla osób z dolegliwościami bólowymi, przy bólach kręgosłupa i w ostrej fazie bólowej. Metoda ta wskazana jest również przy zaburzeniach równowagi, bólach pleców, barków, łokci, krzyża, dolegliwości związanych z dyskopatią, rwą kulszową, rwą ramienną, drętwieniem kończyn, itp.

KINESIOTAPING

Kinesiotaping to metoda terapeutyczna polegająca na aplikowaniu na ciało, w ściśle określony sposób, nierozciągliwej lub elastycznej taśmy w postaci wyciętych przez terapeutę plastrów. Stąd inna nazwa tej terapii to „plastrowanie dynamiczne”. Ma na celu głównie łagodzenie bólu, oraz poprawia krążenie i zapobiega skurczom. Naklejona taśma delikatnie unosi skórę i zwiększa w ten sposób przestrzeń, jaka tworzy się między nią a mięśniami – właśnie ten efekt jest kluczowy dla działania kinestiotapingu. Odpowiednie naklejenie plastra, poprzez redukcję napięcia na receptory skórne, ma również wpływ na odczuwanie bólu, który jest jednym ze wskazań do kinesiotapingu.

Metoda jest powszechnie używana przez terapeutów i lekarzy w pracy nie tylko ze sportowcami ale także kobietami w ciąży, osobami z poważnymi chorobami neurologicznymi, po operacjach chirurgicznych, zmagającymi się z zaburzeniami postawy ciała, dziećmi ze skrzywieniami kręgosłupa, oraz pracownikami biurowym.

REHABILITACJA W DOMU

Istnieje możliwość zabiegów rehabilitacyjnych w domu bez konieczności przyjazdu do naszej placówki w sytuacji gdy jest to niemożliwe lub powoduje ból. Możliwość skorzystania z usług rehabilitanta we własnym domu, bez potrzeby przewozu, to ulga dla rekonwalescenta i wygoda dla Waszej rodziny. W sprawie rehabilitacji domowej skontaktuj się z nami telefonicznie lub emaliowo.